Monday, July 19, 2010

entri d waktu lunch hour

arini aku puasa lg..ade lg 4 hari pas complete kn arini nye..hooho
pg td time sahur aku de amik shaklee..
alhamdulillah dgn izin NYA rase bertenaga lg ni..
susu lak cm bese2 je..
tp aku tetap bersyukur dgn rezeki yg dberikan..

hmmm..nk buat ape ye time lunch ni
nk pam susu bru je lpas..hehe..
bosan betol la
dh la xdak keje ni
mane la bos aku ni
bg la keje cket kt aku weh
aku dh xtau nk buat hape dh
huahuahuahua...
bagus x aku? mintak nk buat keje tu..
tp mintak kt cini je la..ekekeke

haaa..bru teringat..aku sebenarnye ade benda nk ngomong2 cket ni
ni tak lain tak bukan pasal smoker2 kt luar sana ni
apa pasal la dorang ni stil xdak kesedaan pasal mokok ni hah?
aku tgk kt kotak rokok tu mcm2 gambo dorang letak
still xdak kesan kn
hadoiii laaa

aku xkesah sgt kalo dorang ni nk merokok
lantak dorang la
aku kesah ape
ko nk cri penyakit ko cri la

tp yg aku hangin nye jenis yg memang xreti bahasa ni
kt tempat org nk makan pn still nk mokok jugak
agak2 la weh
kt ctu bkn ko je nk duduk mkn
aku pn nk duduk jugak
n aku ni ade ank kecik lg
baby lg berisiko ng rokok ni tau x

ni la sebabnya kami dh jarang mkn kt luar
tp kadang kalo kuar jenjlan nk jugak mkn kn
besenye kami akn cr tmpt yg jauh dr org la
perati betol2 tmpat tu ade org mokok ke x
baru duduk

tp ade jugak yg mai duduk kt ktorg
pastu sedap2 die je cucuh api kt rokok pastu sedut rokok tu
pastu asap berkepol2
sedot la skali ng asap tu b***ol
haishhhh geram betol la aku weh

ade skali tu kn
kami yg memula duk ctu
tenang je
last2 mai mamat ni sesedap die je duk hembus rokok
en.somi dh xtahan sgt terus sound mamat tu
xde la sound cm nk gaduh
sound berhemah jugak la
walopon lam hati tu Allah sj yg tahu
seb baik die reti jugak nk mintak maap
lau x lg hangin

pastu mlm td pn jd jugak
syiok2 kami 3 beranak tanpa ganguan smoker2 ni
tup2 mai pakcik tua xsedar diri ni (sori la pakcik aku terpaksa kate ko xsedar diri..haha)
fuhhh..dgn bangganya kuarkan rokok die
dh la mai duk sebelah kami
kami dh duk ujung2 dh
tokey kedai tu perasan yg aku duk kibas2 asap rokok tu
die pn p pasang kipas kt area kami
tp stil aku x ok ngan keadaan cmtu ok

sempat aku snap gambo pakcik xsedar diri ni..dh tua2 lg mau mokok..geram je aku weh! kn dh xpasal2 gambo pakcik ni glamor kt blog aku..huahuahuaha

ade tu pulak aku tgk bapak budak duk merokok smbil pegang baby
punye laaaaaaaaaaaaaa..ishhhh aku xtau nk ckp la weh
korang pk2 sndiri la
free2 tempah penyakit..

aku n en.somi sokmo la xpuas ati ng perokok2 ni
betol jugak kate en.Anas aku tu (suami aku ler)
nape org isap DADAH ni hukuman dia lg berat?
padahal die x nyebabkan org lain terkena penyakit
kalo die isap dadah n dpt penyakit die sorang aje yg kena
tp org yg isap ROKOK ni xde pulak nk kena hukuman
(ye la kerajaan ade buat arahan sape2 yg mokok kt tmpat awan kena denda..tp dorang buat x denda tu??pk ler sndiri)
padahal org yg mokok ni lg teruk
die libatkn org sekeliling yg xbersalah cm kami ni
patut prokok2 ni paut kena hukuman lg teruk
betol x?

haiiiissshh..panjang lebar pulak aku ni..
hangin tau!
ok la dh la tu..


tgk gambo anak aku la jup kasi sejuk ati sket..hehe..ni gmbo mlm td ni..posing ape ntah gtu..tgah kusyuk tgk kucing kalo xsilap ni..suke sgt kucing..alahaii..rindu pulak kt ank dara aku ni..muaashhhhhh cket!!!

1 comment: