Wednesday, September 26, 2012

KL Breastfeeding Flash Mob 2012

yeeaaaaaaaayyy!!!!!!!! alhamdulillah...aku juga salah sorang ibu yg memperjuangkan susu ibu untuk anak masing2...dr anak pertama hingga yang ke dua ni aku memang excited sgt pasal penyusuan (breastfeeding)..pape je la pasal BF ni  memang aku teruja...hehehe

ok..sebenarnya pada hari ahad lepas..telah berlangsung nye satu acara berkaitan penyusuan ni..ianya di panggil "BREASTFEEDING FLASH MOB"...yg berlangsung kat pusat membeli belah terkemuka di Malaysia ni iaitu KLCC..

Tujuan sebenar breastfeeding flash mob ni di adakan adalah untuk memberi kesedaran kepada pihak pusat2 membeli belah seluruh mesia ni betapa pentingnye untuk dorang menyediakan bilik menyusu kt shoping complex masing2..bukan x de langsung sebelum ni..tp yg ada sgt la limited..kalo boleh nk dorang sediakan ng lebih byk lagi..hehe...cmtu la lebih kurang nape kitaorg buat BF flash mob ni..

acara kemuncak berlangsung pada pukul 10.30 pagi kt Esplanade KLCC...di mana kami semua ibu2 menyusu ni menyusu ank masing serentak selama 5 minit....hehehehehe...senorok sgt ok!

aku ke sana opkos la ng husben aku ng ank sulung aku skali..syukur sgt husben aku pon seorang yg menyokong sgt2 pasal bf ni..die pon excited skali ok..hihi

 
tp aku ralat cket la..pasal x snap byk gambar..ada la 2 3 keping je..huhuhu..selebihnye hubby amik video..nk masuk sini mcm susah pulak..ni je la gambor aku kt KL Breastfeeding Flash Mob 2012..ni pon aku amik kt gruop..huhuhu..

satu lg kt bawah ni mase tgh kumpul ikut group masing...hehe..aku geng Michelle..kumpul kt depan Parkson.

tapi sgt2 la excited tgk gambo kawan2 sume..ada yg masuk news ntv7 la..WHI la..kosmo, BH, The stars...tgk byk kali pon x puas..hehe...oh ye..ade jugak artis yg turun padang...sape lagi kn artis yg sinonim ng BF kt mesia kalo bukan Dynaz!! hehe..aku sempat salam je ng die..xsempat amik gambot pob ..ishh isshh..huhu..uhuk2...hahaha...oh lupe sorang lg..Irin puteri..tp ank die dh besar la..dulu2 die fully bf ank die...hehehe...

ok taun depan aku nak join lagi!!! best2!

No comments:

Post a Comment