Thursday, September 20, 2012

Jadual Baru Rumah Tangga Kami

Sekarang ni kami dh susun balik jadual rumah kami tangga...hehehe...kenapa 'kami'? yela...dlm rumah tu ade aku ng suami..ada ank2..so jadinya 'kami' lah kan..kuikuikui..

Camne kami boleh decide nk buat jadual baru ni? haaaaaaa...meh sini aku nk cite...hari hari minggu minggu yg lepas jadual kami kelam kabut giler..saat paling genting adalah time pagi...hadoiii...kalooooot manjang...
ng nak masak tuk si Aeysha..
nk kejutkan Aafiya..
dengan amukan si Aafiya yg x puas tido..
nk susun segala bagai barang2 nk bwak ke Taska..
pilih n match kan baju ank2..
basuh gadget2 mengepam..

SEMUA nya nk buat time pagi2! x ke haru biru jadinya......aku jd naik tension sgt tau x..walopon bukan aku sorang2 yg buat semua2 tu...tp lambat jugak jd nya nak ke Opis...aku x pe lagi...opis sejengkal je ng umah..laki aku la kesian...asiiik lambat aje...tp aku yg tukang tension tuk die...die rileks je...ahahahaha

So xnak menambahkan ketensionan aku..laki aku ajak bincang nk ubah jadual yg kelam kabut tu jd smooth cket la kan........hehe...ok jadualnye adalah seperti di bawah :)

Lepas Balik Kerja 

Aku : Masak simple2 + nenen Aeysha + layan Aeysha smpai die tido

Huby : Basuh gadget2 ngepam aku (botol2, corong pam etc) + clearkan baju2 kotor ank2 dr beg masuk  bakul kotor, kalo kain dh byk basuh terus.

Dalam kol 7.30 cmtu aku siap masak kami terus makan...selesai makan2..mandi..solat maghrib..bg makan si Aeysha..

Tunggu Isyak..................solat Isyak.............

Aku: Jage Aeysha....
Hubby : Angkat kain yg sebelom..jemur kain..

Kalo Aeysha dh tido aku ng hubby sama2 lipat kain..

Hubby : Kemas barang ank2 siap2

Aku: simpan susun2 EBM Aeysha

Pas sume dh setel kami lepak2 main2 ng Aafiya n Aeysha..

Aeysha nk tido aku pon kena la tdo skali.....hehehe..untung kn BF mom ni..

Aafiya teman abah nak main game ke tgk tv ke..suka hati la..activiti bebas susah

TIDOOOR

Waktu Pagi

lepas solat subuh mandi semua...

Aku: pung pang pung pang masak bekpes tuk Aafiya + bubur si Aeysha
Hubby: kejutka Aafiya + mandikan + pakaikan baju sume lah..

dlm 7.50 cmtu hubby and Aafiya bergerak dr rumah..

Aku : teruskan keje2 tuk bekalan Aeysha -> masukkan EBM dlm cooler bag + siapkan bubur + kejutkan Aeysha + mandikan + bg mkan dulu cket...

lpas aku dh siap2 bergerak la kami dr rumah ke taska..taska kt bwah umah je..hehehe...

so petang tu pusing balik la rutin tuk hari tu pulak...cmtu la jadual kami...

Ni la die suami sy yg penyayang itu..:)


berat sama di pikul...ringan sama dijinjing...hidup rumah tangga ni perlu bertolak ansur, faham memahami antara satu sama lain...baru lah rumah tangga aman harmoni kan...hehehe...alhamdulillah suami aku seorang yg ringan tulang..terima kasih banyak2 sayang sebab memahami..ye la same2 keje kn...bukan suami je yg penat...isteri lag la penat kn...so same2 la kita jaga rumah tangga yg kita bina ini dengan penuh kasih sayang...:)

No comments:

Post a Comment