Wednesday, August 4, 2010

perihal aafiya

salam sume..arini aku nk cite pasal ank dara comel aku ni la..lame x cite perkembangan buaha hati pengarang jantung aku ni..ekekeke

mlm td p mkn kt McD..aku la gatal sgt nk mkn GCB tu..tp xbape nk great pon..hampeh..
tp aku sonok sebab aafiya sgt xcited nk main panjat2 gelongsor..hehe..tp xlarat nk melayan weh..sakit pingang..dh tua aku ni rupenye..huhu


dh start nk panjat dh..

hoyehh!
die nk panjat ikut ni jugak..mane boleh..jatuh ler balik..adehh

duk sembang pe ntah ng budak sebelah tu..

**gambo blur gler..huhu..cam cap kerbau!

hmm..aafiya skang dh nk masuk 16 bulan dh..how time flies...
dalam umur die cmni aafiya makin byk akalnye ok.

**ni yg paling penting : masih lg fully bestfeed a.k.a susu yg sedap! alhamdulillah..

**dh mule paham beberapa arahan
  1. "aafiya..tolong mama tutup tv syg" terkedek2 p turn off tv..hehe..
  2. "cepat pkai kasut syg! kite dh nk g ni.." terkedek2 jugak p amik kasut die kt rak kasut..sambil mulut duk ngomel2 "atut"...pastu bg aku soh pkaikan "nah..nah"
  3. bila balik umah "aafiya bukak kasut dulu ok.." tertunduk2 nk cabut kasut crocs celupnye tu..tp xleh bukak pon..memng payah cket nk bukak..last aku jugak tolong bukakkan..hehe
  4. "tolong mama amik remote syg"..pon paham jugak..yg kelakarnye ade la aritu..die duk main kt plug tv..pastu plug tu tercabut..tv pon off la..kelam kabut die takut kena marah..dan2 duk cri remote tv.."imut..umut"..haha..ng muke cuak nye..klakar giler time tu aku rase..haha..aafiya..aafiya..
**suke sgt minum air masak..mcm tiap mase duk mintak air je kalo time kt umah tu..

**suke kaco mama n abah solat..kami solat same2..die pon same2 duk 'solat'..adehh

**haaa..kalo marah akan sebut "baa baap!"..kihkih..ni die lajo dr aku la ni..kalo marah die aku slalu sebut 'babap'..adoii anak..

**

uppss..aku smbung nt la..hubby dh smpi ajak lunch same2..chaowww!

update: alamak..aku kering idea la pulak dh..k la takat ni je la..huhu

No comments:

Post a Comment