Thursday, March 4, 2010

aafiya menangis teruk kt nuseri

dh lame rasenye x mengepos sumtin kt cini..nk cerita ke ek kemane daku menghilang?hmmm..xpyah la kot..cerita lame dh..huhu..btw arini tergerak nk menulis coz ati ni tgah x tenteram..hurmmmmmm..

ceritanye begini..hari isnin tu aku anta aafiya kt nuseri setelah hmpir 3 mggu x hantar..mase hantar tu aafiya ok je..xngis2 pn..then tgh ari cm bese la aku lik umah n otw nk p opis balik aku p jenguk die kt nuseri..die tdo je mase aku p tu..aku x kaco la..tk die sat astu aku g opis..balik opis aku amik die n seperti hari2 biasa aku akn tny cmne aafiya arini..mkn x, susu x, nangis x n mcm2 lg la..n sume jwapan yg d beikan sume +ve..lega hati sorang ibu kn dgr ank berkeadaan baik2 je..

the next day, on tuesday..aku hantar aafiya cm bese ler..n tgh ari aku balik umah..smpai je kt lif aku dgr cm suara aafiya tgh nagis..(nuseri kt GF sebelah lif)..memula aku dgr je dulu dr luar..besenye kalo die ngis pn sat je..taaaaapii..xbrenti pulak..smpi sedu sedan lg..hati ibu mane yg sanggup dgr ank ngis cmtu kn?? aku pn pe lg..terus ketuk2 pintu nuseri n bg salam la..x dgr pulak dorang ni..aku bg salam ng sekuat suara aku..mase dorang x nampak lg aku kt luar tu kn..aku tgk dorang biarkan je aafiya nagnis dgn sedu sedannye..mcm nk luruh jantung aku dbuatnye...smpai hati dorang biarkan ank aku ngis sebegitu rupa..

pas dorang dh sedar aku kt pintu bru la ade 'pengasuh-xdak-belas-kasihan' angakt aafiya dr baby cot..masuk je aku terus amik aafiya n tny nape die nangis smpi cmtu skali..sume diam je...aafiya lak x berenti lg nagis..bkn nangis bese2 je..sedu sedan + esak2 tu..huuuuurmmmm..aku pn cm nk nagis same time tuh..ape la agaknye dorang ni buat..x pernah lg aku tgk ank aku nagis sebegini rupa..

pas aku tny byk kali ade la sorang 'cikgu-xbertauliah' ni ckp.."ika xmo tdo"...what???? so ape kene mengena ng ank aku xmo tdo + nagis?? mase tu hati aku panas sgt..aku xmo duk kt ctu lame2..aku terus bwak aafiya balik umah..smpi umah pn die still nagis esak2..sayu nye hati aku hanya Allah saja yg tahu..

aku terus kol owner die tp xdpt2..sik masuk voicemail je..mesej delivered pulak..bepuluh kali aku kol xdpt2 jugak..last2 ank owner tu kol aku..aku gtau la pasal tu..die kate nt die tny pekerja die..sudahnye xdak pn nk kol aku balik ke pe..ptg tu aku x p opis..xssanggup weh nk tggalkn ank aku kt ctu..brang2 aafiya aku soh hubby amik balik keje ptg tu..mase amik brang tu pengasuh tu xplain la kt hubby nape aafiya ngis..dorang ckp aafiya susah nk tdo..smpi nagis2 cmtu..ntah la..cm xlogik pn ade..xpenah pulak aafiya nagis cmtu time ng aku..asu die ckp bkn ari tu je aafiya nagis..besenye cmtu la kalo nk tdo..whattttt??? rasenye tiap2 hari aku tny aafiya nagis ke x..n jawapan dorang "hmm..xnagis pn kak..baik je die..nk tdo pn senang..xbunyi suara langsung..mkn pn ok..susu pn ok"........aduh......pening kpala aku.....hurmmmmmmm

semlm aku xhantar aafiya..n aku amik EL..xdak mood langsung aku nk g keje..kalo la boleh aku jage aafiya sepanjang mase..huhu..yaAllah..berikanlah aku petunjukMu yaAllah..Kau lindungi lah ankku sentiasa,,Kau bukakanlah hati pengasuh2 aafiya tuk jage ank aku ng baik..tolonglah hambaMu yg lemah ini yaAllah...

hari ni aku terpaksa jugak hantar aafiya ke nuseri..xkan nk cuti lg kot..smpi bila kn? mase hantar td manis je mulut2 dorang..harap2 jgn lah dorang bertalam 2 muka..aku pesan kt dorang if aafiya ngis cmtu lg cepat2 kol aku..xsmpi 5 minit aku leh smpi kt nuseri tuh..yaAllah..Kau lindungi lah ankku sentiasa..jauhkanlah aafiya dr nagis2 cmtuh..jauhkanlah aafiya dr perkara2 yg x diingini..bukakanlah hati pengasuh aafiya tuk jage aafiya dgn baik..sesungguhnye aku xsanggup tgk ankku berkeadaan cmtuh..huhu

1 comment:

  1. uish sedihnya dgr cerita zaza ni... ezan yang abac ni pun le bayangkan camna aafiya nagis.. apatah lagi zazap mama aafiya kan..

    xsuka la nursery yg xjaga anak kita baik2 ni.. tp dah xde pilihan kan... kadang2 terpaksa berserah & berdoa kepada ALLAH.. harap2 aafiya x nagis lagi harini... :(

    ReplyDelete