Friday, October 9, 2009

anak saya 3 bulan saye dh bg makan

td p clinic semula..dh seminggu aafiya selsema n batuk x
sembuh2 lg..tp dh kurang la..doc gtau aafiya ok je..ade la lg cket kahaknye.paru2 pn ok..alhamdulillah..semoga cepat2 la aafiya sembuh
ye sayang..astu huby pn jmpe doc gk td..balik
dr keje semalam die rase xsedap bdan..mlm td
cirit dlm 3x..pg td pn stil rase loya kt perot cm nk
mth tp xkuar..badan panas pn ade..doc cek tgk
dmam gk cket..n doc bagi MC kt huby arini..cian my
huby..dh la ngah pening ng study (huby buat master part time)..sok de class n de presentation..n seb baik date nk kene anta term paper dpt posponed..if x xtau la..cian my huby..if aku teror aku dh tolong dh buatkan..tp aku dh beku otak ni pasal blajar2 nih..aduh..huhu..arini dpt MC pn bkn rehat sgt..2 duk tgh siapkan slide presentation 4 2moro...cian sgguh tgk my huby skang ni..hope cepat sembuh ye syg..dh la anak xchat..abahnye pn x chat jugak..huhu..ayg doakan abg berjaya abiskan master ni laupn byk cabaran n dugaannye ye syg..i lebiu my dear..=) (tangkap jiwang ng laki sat..hehe)

ehh..xkene ng tajuk la pulak cite aku nih..sebenarnye cmni..itu ayat bukn aku yg punya tau..td kt klinik pas doc cek aafiya doc cek huby lak..smbil tggu huby de la nurse ni mai sembang ng aku..die tgk aafiya duk nk capai benda nk masuk mulut..

nurse: (ckp2 la ng aafiya) nk mkn ke..cian die lapar ye
aku : (sengeh astu ckp kt nurse 2 konon2 aafiya la yg ckp ni) saye xleh mkn lg la..lg seminggu saye leh la mkn
nurse: ooo..dh bape bulan ek ank puan?
aku
: hmm..lg seminggu masuk 6 bulan

nurse
: hah???!!!!! dh nk msuk 6 bulan x bg mkn lagi??

aku : eh mane boleh lg kn..nk tggu 6 bulan bru bg
nurse
: (dgn bangganya menjwab) eh anak saye umur 3 bulan saye dh bg mkn tau!

aku
: heh? (no idea 2 say)


hmmmm...boleh ek cmtuh..nurse pulak tuh..x paham la aku..lantak korang la nk bg anak korang umur bape bulan pn..tp bg aku nk tggu aafiya msuk 6bulan baru nk kasi..coz usus baby ni x kuat lg nk bg mkn awal2..cukup dgn susu ibu sahaja smpi 6bulan..alhamdulillah aafiya membesar dgn chat je..td aku wt gatal tgn p timbang sndiri ank aku..hahaha..dh 7.6kg skang ni..should be ok la kan?

n cam xbesh kalo en3 xdak pic kn..aku boh la pic aku ng huby lak..sik duk tepek pic aafiya je..hehehe..layannnn!



1 comment:

  1. ha'a, ada setengah org dh bising2 excited suh sy kasik anas mkn ms 3 bln... tp sy fhm usus dia masih belum develop elok utk terima solid food kan... tp anas dh start mamam 5bln++ sbbnya dia dh bg sign nk makan... at first sy tgk jgk biyak dia, rs cm x ok, sy stop... aslnya pun bs anas yg kasik dia mamam dulu, nk marah gak... tp rmai mommies ckp bla anak dh bg sign nak mamam, that means dia dh bsedia nk ke solid food...

    ReplyDelete