Wednesday, September 30, 2009

R.A.Y.A ~ 2009 (yg udah basi duk dlm draf nih)


itu celita udah basi wooo..hahhaa..tp nk celita jugak la..huhu..
hmm..begini ceritanye..hehe..aku n huby dh mik cuti siap2 ari jumaat tuh..coz nk elakkan jam..bese la kn ramai sgt warga kota ni nk lik ganu n kelantan nuh..so perjalanan kami pn bermula lah pd petang kamis dlm kol 6 lbih cmtu lah..so far ok la perjalanan kami hri tuh..tp mase awal2 tuh de la cket ke'jam'an nye..alhamdulillah..smpi juge kami dkampung(kg saye dterengganu)..

petang jumaat tuh de whole family kumpul kt umah mak tuk bukak pose..sgt meriah woo sx skala berkumpul cmtuh..i loike!! mase ni je la leh nk kumpul ramai2 cmni pn..len hari payah bebenor laupun rate2 adik bradik aku duk kt ganu je..(hurmmm..sedih tol la..sume pic2 time bukak pose rmai2 tu my huby dh terdelete..geram je rase..bkn senang nk pat pic sume tuh..majuk sat ng huby..hurmmm)

hmm..sok nye sabtu kami bertolak ke kubang kerian kelantan..coz taun ni my huby turn lak raye 1st umh die..smpi lam tgh ari rehat2..ptg msak2 cket tuk bukak pose..n mlm tuh pas buke pose umi ajak p umah mek sat(mak umi)..

20/09/09 - yeay!! harini hari raye..selamat hari raye sume kwan2..taun ni la 1st time Aafiya sambut hari raye..sonok bangat leh pkaikan Aafiya ng baju raye die..baju kurung tau..hehehe..aku jumpe saiz baju die tuh kt pasar mlm..muahahha..aku xksah beli kt mane2 pn..tp baju tu corak die cm org tuanye baju la..dh xdak hk lain..aku amik je la..hahahhaha..cian ank aku..nk pkai pepelnye baju mama main rembat je ye..hehehe..





hmm..pg tuh sume org p solat sunat hari raye..aku x g la..Aafiya lak bgun lmbat cket..time nk mandikan die..tup2..air xdak!! aduh..tensi sgguh..seb baik kt dapur de je air..aku hangkut la sebaldi air masuk bulik air lam bilik..huhuhuhu..

pas sume dh balik dr masjid sesi salam bersalaman ng sume2..aku salam ng umi abi n tokwe je..yg lain2 xleh salam pn..coz sume adik2 ipar aku lelaki weh!!! haiyak..(ng huby awal b4 huby p masjid dh salam dh..hehe)..pas salam2 tuh de la amik gambar cket2..

xsempat nk amik byk pun coz duk lorat nk p kumpul kt umah sape ek..aku lupe la..aduh..tp sedara my huby la..bese sume sanak saudara belah huby kumpul kt cini la b4 g mane2..(haaa..dh tau dh..umah mama yam..bru pas sms huby tny..hahaha)

pastu bertandang pulak umah sedara2 huby yg lain..byk umah jugak la..penat weh..huhu..bese la name pn hari raye kn..hehe..tp yg sonoknye Aafiya la..dpt byk wit raye..hehe..suke2!! alhamdulillah..rezeki anak..

pas dh penat tuh balik umh rehat2..mlm tuh ade gathering family belah huby..best jugak kumpul2 nih..leh kenal2 ng lebih rapat lg kan.hehe..

soknye raya 2nd kami berjalan2 lg umah sedara mara..raye taun ni aku melantak sampi x hengat..ye la raye tau lpas mane aku leh enjoy mkanan raye pn..sik duk uwek2 je...huhuhu..taun ni memng aku x lpas peluang la..makan sume pe yg org hidangkan..hahahaha..suke2!! kena plak aku xyah nk pegang Aafiya coz aku de ramai assistant..hehe..yg paling rajin pegang c Aafiya ni adalah uncle Amir die(adik huby)..Aafiya cm selese if uncle Amir yg pegang die..haha..bagus2..leh mama mkn dgn tenangnye..=)

hmm..dh petang cket kami pn bertolak balik ke ganu lak..yeay!! riangnye dalam hati..hooraaaayyyy!!!...smpi umh dh mlm coz sggah sat umah mak sedara anas otw tu..

soknye raye ke3 kami n family abg n fmily kakak n mak konvoi p beraya umah sedara mara belah arwah ayah..

raya ke4 lak beraya kt area umah mak aku je..g kenduri kawin sedara kt kg..

raya ke5 g kenduri kawin my best friend..c Teh..owwhh..x terlambat lg..selamat pengatin baru kawanku..semoga berbahagia hingga keakhir hayat..mu xleh wt anak lg kn..huhu..sabor neh..nt dh abis mu nye GSTT tuh leh la beranak ramai..

n soknye Jumaat..kami rehat2 je kt umah..pack2 barang sume..ptg tuh pas asar kami bertolak ke KL..huhuhuhuhuhuhuhu..xpuas lg duk kt kg..huhuhuhuhuhuhuhu..nk balik lg...:(

hmm..tu je la cerita basi hari raya kami..tada..harapnye kamu x muntah hijau le bace en3 basi ku ini..muahahahahahaha!!!!

caowww!!!




No comments:

Post a Comment